Izazov najma mobilne kućice – prvi dio

Usklađivanje termina za najam mobilne kućice

Biti iznajmljivač je jednostavno?
„Naravno da je jednostavno, tu nemaš komplikacija. Samo oglasiš smještaj i lova curi“ – reći će netko
tko se nije imao priliku susresti sa izazovima turističkog najma.

Na prvu izgleda kao da sve ide glatko. Odabereš OTA portal (online travel agency), prikupiš nekoliko
slika i objaviš svoj smještaj na jednoj od tih platformi. Pratiš rezervacije, možda otvoriš facebook
stranicu za svoju kućicu, pustiš koju objavu u jednoj od grupa i upiti dolaze sami od sebe.

No je li to baš tako?

Ovdje ćemo se osvrnuti na nezgodne situacije s kojima se iznajmljivači mobilnih kućica znaju susresti
i spomenuti stvarne primjere od kojih neki graniče sa poimanjem normalnog.

Kako uspješno popuniti termine za najam

Direktne rezervacije putem društvenih mreža

Izazov najma mobilnih kućica putem OTA portala

Problem preklapanja rezervacija

Provizija na uslugu OTA portala

Izgradnja reputacije smještaja mobilnih kućica i recenzije gostiju

Prije no što krenemo, jedna napomena! Kroz tekst ćemo se osvrnuti i kako pristupiti izazovima sa
kojima se susreću iznajmljivači mobilnih kućica.

I to kroz rješenja „Charta paketa upravljanja“ turističkim najmom mobilnih kućica.

Kako uspješno popuniti termine za najam

Glavni izazov najma mobilnih kućica je kako popuniti čim više termina unutar ljetnih mjeseci te najbolje iskoristiti period prije i nakon turističke sezone.

Dok će jedni ostvarivati rezervacije po grupama na društvenim mrežama, drugi će se pouzdati u pojedine OTA platforme („Booking.com“, „Airbnb“, „Expedia“…). Prema našem saznanju, većina se iznajmljivača orijentira na jedan glavni kanal rezervacija.

Direktne rezervacije putem društvenih mreža

Oglašavanje u grupama na društvenim mrežama izvrstan je način da se opipa potražnja i stupi u izravan kontakt sa potencijalnim gostima. Ovaj neposredni oblik komunikacije prilika je za odgovoriti na razna pitanja, od kojih neka znaju biti pravi test strpljivosti.

Upit o tome zašto se naplaćuje naknada za čišćenje bit će prilika za dodatno pojašnjenje. No kako odgovoriti kad prvo postavljeno pitanje bude: „Koja je najmanja moguća cijena noćenja“? Jasno je u kojem smjeru kreće razgovor.

Izazov najma putem društvenih mreža neizostavno je odgovaranje na upite o cijeni. Neki će takvo pitanje smatrati neozbiljnim i u startu odbaciti one koji ga postave kao potencijalne goste. Pogledamo li cijelu situaciju sa druge strane, takav upit je razumljiv.

Mobilne kućice u Hrvatskoj je Facebook zajednica sa mnoštvom savjeta

Upravo je pitanje cijene, najveći kamen spoticanja u ostvarenju direktnih rezervacija putem društvenih mreža. Ne valja kada se u objavi navede cijena noćenja – nije dobro kada se ona izostavi.

Jedno od neuobičajenih pitanja sa kojim smo se osobno susreli bilo je možemo li osigurati da odmor prođe bez susreta sa bilo kakvim kukcima unutar mobilne kućice. Dakako da je svako pitanje legitimno i postavljeno sa razlogom. Iako će svaki vlasnik paziti na urednost i čistoću kućice, priroda će naći način da iznenadi neželjenim malim posjetiteljima.

Dodatan izazov najma prisutan kroz aktivnost na društvenim mrežama je kredibilitet ponuđenog smještaja te samih vlasnika mobilnih kućica.

Ne prati li aktivnost u grupama, web stranica sa informacijama te sadržajem o mobilnoj kućici, moguće je da ponuda neće biti shvaćena ozbiljno. Za početak dovoljno bi bilo napraviti poslovnu stranicu na Facebook platformi te povezan Instagram profil.

Oslanjanje isključivo na objave smještaja u grupama na društvenim mrežama nema dovoljno pokriće u obliku recenzija prijašnjih korisnika.

Gledano iz perspektive gostiju, slike mobilne kućice, kampa, obližnje plaže i kratak opis nisu jamstvo bezbrižnog odmora. Svjedoci smo raznih internet makinacija i pokušaja obmanjivanja domaćih i stranih gostiju.

Charta pristup

Da uredimo sustav direktnih rezervacija i upotpunimo naš domaći OTA portal, osnovali smo Facebook grupu Mobilne kućice u Hrvatskoj.

Zamišljena kao zajednica u kojoj se okupljaju iznajmljivači te domaći i inozemni zaljubljenici u mobilne kućice i turisti u potrazi za kvalitetnim smještajem, grupa pruža kvalitetan sadržaj sa ciljem popularizacije svijeta mobilnih kućica za odmor.

Putem suradnje sa provjerenim vlasnicima mobilnih kućica i uz višegodišnje iskustvo u radu sa mobilnim kućicama i njihovu iznajmljivanju kao prioritet je stavljena izgradnja pozitivne reputacije smještaja kroz projekt „Pouzdani domaćini

Svi iznajmljivači u sustavu članarine u grupi Mobilne kućice u Hrvatskoj na raspolaganju imaju slobodno oglašavanje i predstavljanje svojih mobilnih kućica te prvenstvo odgovora na upite za direktne rezervacije.

Od siječnja 2024. pripremamo dodatne pogodnosti u kojima će moći uživati članovi grupe sa aktiviranom godišnjom pretplatom (članarinom).

Sa druge strane, svaki posjetitelj grupe imati će priliku potražiti slobodne termine u provjerenom smještaju raznih kampova.

Izazov najma mobilnih kućica putem OTA portala

OTA portali su internet platforme koje omogućuju svojim korisnicima rezervacije povezane sa putovanjima. Kao online putničke agencije, one nude online vidljivost smještajnih jedinica te pratećih usluga.

OTA portali olakšavaju popunjavanje termina

Popularnost portala poput „Booking.com-a“, „Airbnb-a“, „Expedie“ i  drugih, približila je svijet putovanja korisnicima diljem svijeta. Pretraživanjem u nekoliko koraka, moguće je naći smještaj u hotelima, vilama, kućama za odmor, apartmanima, turističkim naseljima.

Iako popularan kod nas, Booking.com je prvenstveno bio namijenjen hotelima i hotelskim lancima. Proširenjem ponude ova je platforma dovela do eksplozije konkurencije različitih tipova smještajnih jedinica.

Ovaj je smjer razvoja OTA portala znatno utjecao na smanjenje posebnosti boravka u mobilnim kućicama.

Spoj smještaja u moderno uređenim kućicama i okruženost prirodom na toj platformi ne dolaze do  pravog izražaja. U moru objava gdje za obalu Jadrana dominiraju apartmani i hoteli, ponuda mobilnih kućica ostaje u sjeni. Zbog toga je Charta pokrenula specijalizirani portal mobilehomerent.eu. Više o tome, malo kasnije.

Problem preklapanja rezervacija

Govoreći o sustavu rezervacija, nema većeg problema od „overbookinga“, odnosno višestrukih rezervacija. Ova će situacija predstavljati ogroman izazov najma vlasnicima mobilnih kućica.

Korištenje više kanala za rezervaciju smještaja lako će dovesti do zbrke oko slobodnih termina. Ako se ne koristi glavni sustav za sinkronizaciju termina, vrlo je vjerojatno da ćete „ugostiti“ više individualnih posjetitelja odjednom.

Kako to utječe na vašu reputaciju, možete samo zamisliti.

U tom slučaju, situaciju je potrebno riješiti bez odgađanja i sa razumijevanjem nezadovoljnih gostiju. Angažirajte se na pronalasku alternativnog smještaja, po mogućnosti u istome kampu. Bude li potrebno, ponudite nadoplatu u razumnoj mjeri.

Za pretpostaviti je da su vaši gosti već isplanirali raspored aktivnosti tijekom odmora u bližoj okolici kampa pa će značajna promjena lokacije uzrokovati dodatno kraćenje njihova strpljenja.

Ako ste imali sreću i usred sezone pronašli adekvatnu alternativu smještaja, bravo za vas. No budite spremni na vraćanje uplate i lekciju koju ne želite ponoviti.

Posebno zbog strogih pravila koja nameće „Booking.com“, od vas se očekuje plaćanje provizije za preklapanje rezervacija (ako vam se preklapanje dogodilo više od 4 puta u 12 mjeseci) te pokrivanje troškova premještaja gosta u drugi objekt.

Imate li više mobilnih kućica za najam, moguće je da zabunom jedna osoba rezervira smještaj u nekoliko njih istovremeno. Ponekad korištenje OTA portala može biti zbunjujuće, a ovakve se situacije događaju češće nego što bi pomislili. I mi smo bili suočeni sa time! Uz OTA portale i direktne rezervacije putem društvenih mreža, često se pojedini termini ostave za rodbinu ili obiteljske prijatelje. Bilo besplatno ili naplatno, na te je termine najlakše zaboraviti.

Overbooking - glavni izazov najma mobilne kućice za nove iznajmljivače
Overbooking ili preklapanje rezervacija ugrožava reputaciju iznajmljivača

Ne pripazite li posebno na njih, ispadate neprofesionalni u očima vaših gostiju i smiješni kod vama bliskih osoba.

Charta pristup

Da bi izbjegli ove neugodne situacije, Charta je putem portala specijaliziranog za najam mobilnih kućica uvela sustav sinkronizacije rezerviranih termina koji prati sve promjene na više kanala rezervacije smještaja vaših mobilnih kućica.

Koristite li direktne rezervacije ili neki od OTA portala, imate li vlastitu stranicu sa kalendarom slobodnih termina ili još uvijek upisujete rezervacije u tekicu, sve smo organizirali na jednom mjestu – mobilehomerent.eu portalu namijenjenom vlasnicima mobilnih kućica i brojnim gostima zainteresiranima za ugodan boravak u njima.

Jedan je unos dovoljan da svi vaši kanali rezervacije termina budu povezani, a neugodne situacije višestrukog bukiranja postanu prošlost. Za uspješno upravljanje rezervacijama donosimo vam nekoliko korisnih savjeta:

  • Odredite jasno pravila rezervacija, od prijave / odjave gostiju, broja minimalnih noćenja do politike otkazivanja
  • Unaprijed odredite blok termine u kojima mobilnu kućicu nije moguće unajmiti
  • Postavite online kalendar na vidljivo mjesto vaše web stranice tako da dostupni termini budu lako uočljivi
  • Uključite  automatizirani sustav notifikacija i redovito pratite sve promjene glede rezervacija ili otkazivanja
  • Budite dostupni za komunikaciju sa gostima i spremni ponuditi fleksibilna rješenja
  • Koristite sinkronizirani sustav rezervacija, poput onoga što pruža mobilehomerent.eu

Provizija na uslugu OTA portala

Balansiranje troškova za zadovoljavajući financijski rezultat na kraju godine može biti pravi izazov najma kućica za odmor.

Uz paušal za zakup parcele, režijske troškove, troškove održavanja i osiguranja, vlasnici kućica trebaju računati na proviziju za usluge OTA platformi. One su ponekad prilično visoke, a kreću se oko 15% od cijene noćenja.

Taj se postotak povećava za iznos PDV-a od 25% plaćenog na uslugu strane OTA platforme, koje nisu dužne samostalno zaračunavati iznos „lokalnog“ poreza na dodanu vrijednost.

Dok se na ovu stavku prije i nije posebno obaziralo, od 2023. godine Porezna uprava započela je povećanu provjeru iznajmljivača koji surađuju sa inozemnim OTA platformama. Uz podatke do kojih Porezna uprava dolazi suradnjom sa drugim državama članicama EU, domaći iznajmljivači su dužni na zahtjev dostaviti podatke relevantne za provjeru.

Jednostavnom računicom, uz pretpostavku da je tijekom godine kroz usluge inozemnih OTA platformi ostvareno 15.000€ prihoda od iznajmljivanja, dolazimo do 2.250€ plaćene provizije stranoj platformi i obveze od 562,50€ PDV-a na uslugu te platforme.

To nas dovodi do skoro 19% od prihoda od iznajmljivanja.

Charta pristup

Kako smo Charta i MobileHomeRent doskočili tome?

Da bi financijski rasteretili vlasnike mobilnih kućica pripremljeni su različiti razredi koji će zadržati proviziju u rasponu od 7% – 12%. Ukupno, i to bez dodatnog troška PDV-a na uslugu korištenja portala koji će podmiriti naš domaći OTA portal, mobilehomerent.eu!

Kako će to izgledati u uspordbi sa uobičajenim pristupom određivanja provizije, pogledajte ovdje:

Poznavajući stanje na tržištu rentanja mobilnih kućica, Charta i MobileHomeRent su za vas pripremili čak 6 statusnih razreda u kojima možete ostvariti značajne uštede pri ostvarenju rezervacija.

Izgradnja reputacije smještaja mobilnih kućica i recenzije gostiju

Zadovoljiti očekivanja gostiju i pružiti maksimalno pozitivno iskustvo je nužno, ali vrlo zahtjevno.

Visoka razina čistoće smještaja i poklon dobrodošlice postali su standard. Dok će košara lokalnog voća ili ukrasna butelja domaćeg vina izmamiti osmijeh na lice vaših gostiju, nekoliko će oblačnih dana promijeniti njihovo raspoloženje.

Iako izvan vašeg utjecaja, svjedoci smo komentara u kojima se nižu niske ocjene boravka u smještaju zbog lošeg vremena. Naravno da će budući gosti odbaciti ovakvu apsurdnu recenziju, no dobar broj pregleda vaše mobilne kućice je površan.

Još je jedan izazov najma mobilnih kućica koji predstavlja problem svim njihovim vlasnicima, a to je opća reputacija samog portala.

Svjedoci smo raširenih pokušaja makinacija i prijevara na svim portalima. Najčešći slučaj je otvaranje lažnog profila sa slikama stvarnog smještaja i lokacije te uvjerljivog opisa. Nije isključeno da vam se pred vratima pojave gosti koji su smještaj rezervirali na temelju takvih lažnih profila. Ako se takvi slučajevi naoko bez problema događaju u Londonu, moguće ih je vidjeti bilo gdje.

Izazove najma mobilne kućice olakšaj uz ove savjete
Rezervacija smještaja u mobilnim kućicama lakša je uz ove savjete

Charta pristup

Kako bi zaštitili sve uključene strane, iznajmljivače i njihove goste, Charta i MobileHomeRent provode postupak provjere smještaja i potvrđuju status člana iznajmljivača – Pouzdanih Domaćina.

Time svaka smještajna jedinica na portalu dobiva dodatnu razinu sigurnosti, a za sve korisnike portala to znači mirniju potragu za idealnim odmorom.

S obzirom na usmjerenost domaćeg OTA portala na specijalizirani sektor mobilnih kućica za odmor, u mogućnosti smo pitanju opće reputacije te ugleda pojedinih iznajmljivača pristupiti detaljno i obzirno prema svima.

U interesu je svih korisnika našeg portala mobilehomerent.eu i nas samih da svaki gost provede ugodan i bezbrižan odmor u mobilnoj kućici.

Grafika prednosti domaćeg OTA portala
Charta i MobileHomeRent prednosti iznajmljivanja mobilnih kućica

U ovom, prvom dijelu osvrta na izazove najma mobilnih kućica naglasak smo stavili na rezervacije termina. U narednom članku posvetit ćemo se drugim aspektima i zahtjevima iznajmljivanja te načinu kako u Charti i MobileHomeRentu pristupamo sa ciljem da olakšamo vlasnicima mobilnih kućica.

Dok popunjavanje termina tijekom cijele godine predstavlja ključni izazov najma mobilne kućice, u drugom dijelu ćemo se osvrnuti na:

  • optimizaciju prijave i odjave gostiju
  • izazove održavanja i organizacije čišćenja kućica
  • oblike predstavljanja mobilnih kućica
  • pitanja marketinga i oglašavanja vašeg smještaja

Za sve informacije o novom specijaliziranom portalu za iznajmljivanje mobilnih kućica i prednostima koje donosi iznajmljivačima i gostima željnima kvalitetnog odmora javite se našem

Moglo bi Vas zanimati i:

hrHrvatski
×
×

Košarica